duminică, 31 iulie 2022

Metaversul sau lumea virtuală din viitor.

Pentru mulţi oameni termenul de Metavers este total necunoscut, acesta a fost descris în mai multe moduri diferite.
Dicționarul Oxford definește acest cuvânt ca „un spațiu de realitate virtuală în care utilizatorii pot interacționa cu un mediu generat de computer și cu alți utilizatori”. Meta s-a referit la metavers drept „un mediu persistent, sincron în care putem fi împreună”
Cuvântul "Metavers” provine din romanul științifico-fantastic din 1992 al lui Neal Stephenson, „Snow Crash”. Un concept similar a fost abordat și în populara carte „Ready Player One” de Ernest Cline, adaptată ca film de Steven Spielberg. Ambele romane descriu viziuni distopice despre viitor în care oamenii caută să scape de realitate prin lumi virtuale.
Nu există o singură definiție a ceea ce este metaversul sau a ceea ce va fi dincolo de ficțiune. Înțelegerea generală este că este o rețea de lumi virtuale în care oamenii sunt reprezentați ca avatare.
Multe dintre caracteristicile metaversului pot fi observate în jocurile existente, aceasta include platforme precum VRChat, Fortnite, Roblox și Minecraft.
La momentul actual Metaversul se conturează a fi mai mult decât o singură lume virtuală vor fi sute de mii, toate conectate prin diferite platforme.
Pentru Metavers nu este nevoie să accesezi o platformă scumpă sau o platformă de jocuri, nu ai nevoie nici chiar de căşti de realitate virtuală, în prezent multe lumii virtuale oferă o compatibilitate multiplatformă cu hardware-ul VR sau AR de pe desktopuri sau dispozitive mobile.
Multe lumi virtuale oferă compatibilitate multiplatformă cu hardware-ul VR/AR, desktopuri și dispozitive mobile. Atâta timp cât aveți un computer, telefon sau tabletă relativ nou care acceptă cea mai recentă versiune a sistemului de operare și standardele web, puteți accesa mii de experiențe captivante.
Iată cam ce se poate face pe miile de platforme Metaverse din întreaga lume care au milioane de utilizatori activi şi avatare virtuale diverse aceştia explorează, se întâlnesc cu alţi jucători sau prieteni virtuali, deţin şi construiesc pe un teren virtual, afişează obiecte de colecţie sau vând NFT-uri sau participă la evenimente şi spectacole virtuale.
În lumea virtuală din Metaverse în locul unui smartphone sau al unui computer vom folosi o cască care va induce intrarea în acea lume virtuală şi va conecta foarte multe feluri de medii digitale ,Metaversul din viitor faţă de cel existent care este folosit în mare parte pentru jocuri şi de asistarea live la concerte .va putea fi folosit la aproape orice de exemplu la muncă la excursii sau socializare cu propriul avatar 3D.
Investitori foarte bogați și marile firme de tehnologie au un mare interes în privința Metaversului şi asta datorită faptului că nimeni din aceste domenii nu doreşte să rămână în urmă cu ceva ce se doreşte a fi viitorul în internet.
Totuşi aceste lumi virtuale în viitor vor avea nevoie de o conectivitate mai bună şi mai mobilă chiar dacă 5G a fost lansat pentru a mări viteza de transfer va fi o adevărată provocare pentru cei din acest domeniu pentru a susţine această lume virtuală numită Metavers.
Compania Facebook îşi schimbă numele în META şi anunţă că vor investi peste 10 miliarde de dolari în următorii ani în metavers, o serie de lumi virtuale interconectate și persistente care le permit oamenilor să interacționeze cu obiecte digitale și avatare şi toate astea doar pentru singurul scop de a păcăli virtual şi a obţine un profit cât mai mare din aceste lumi virtuale pe care le crează în prezent.
Metaversul va avea nevoie de conexiuni stabile şi care să se actualizeze în timp real şi un timp rapid de livrare al datelor, va trebui să poată fi compatibil cu foarte multe aplicaţii şi să răspundă simultan unui grup mare de utilizatori, evidențiind nevoia de îmbunătățiri tehnologice pentru creșterea lățimii de bandă.
În momentul de faţă foarte mulţi jucătorii online se confruntă cu lăţimea de bandă şi blocarea reţelei, lățimea de bandă este considerată în mod obișnuit a fi de fapt viteză, deși se referă la cantitatea de date transmise într-o anumită perioadă de timp.
Metaversul sau lumea virtuala creata pentru a crea dependenta de aceasta noua lume virtuala orice persoana va petrece cel putin o ora in aceasta lume virtuala in urmatori ani si usor se va ajunge ca multi dintre cei care vor folosi lumea virtuala din Metavers sa traiasca mai mult in aceasta lume fara a mai putea sa faca o diferenta dintre lumea reala si cea virtuala de fapt acesta este si scopul Metavers sa se limiteze interactiunea umana si sa nu mai existe  delimitarea intre viata virtuala si cea reala.
Metaversul va fi în viitor principala interfaţa tehnologică dar ar trebui să ne gândim care va fi impactul asupra dependenţei de tehnologie şi al sănătăţii mintale, Metaversul sau lumea extrem de periculoasă creată pentru generaţiile următoare,o lume in care tot ce este uman va disparea si se va crea acea iluzie ca de fapt asa este bine sa traim ca niște avatare si sa socializam virtual.
Şi dacă vreţi să facem un exerciţiu de imaginaţie în ziua de azi cei care îşi uită telefonul mobil acasă deja au atacuri de panică şi nu mai se pot concentra pe nimic, în viitor dacă în Metavers cineva îşi va pierde avatarul probabil ar fi ca o sinucidere iar faptul că nu va mai putea recupera acel avatar va fi ca o pierdere imensă, o lume virtuală în care vor trăi tot mai mulţi şi în care cei interesaţi să o menţină vor câştiga foarte mulţi bani.