sâmbătă, 10 aprilie 2010

Coca-Cola si vizitatorii trofeului Cupei Mondiale, la Bucuresti.


Coca-Cola a reusit ieri 08.04.2010,sa faca o buna impresie celor care au dorit sa vada de aproape trofeul Cupei Mondiale din datele transmise de Coca-Cola pentru media au fost aproximativ 7.800 de persoane ,cu putin sub cifra de 10.000,apreciata inaintea zilei de joi ,in ziua stabilita am fost sa vad pentru a doua oara trofeul ,m-am gandit ca chiar daca l-am mai vazut la ambasada Italiei ,la Bucuresti in 03.06.2009, este o ocazie unica de a fi asa aproape de acest trofeu pe care orice echipa nationala de fotbal isi doreste sa il cucereasca o data la patru ani,sa fiu sincer vroiam sa vad si filmul despre cupa mondiala in format 3D,am vazut cateva filme in 3D si chiar am scris despre aceasta tehnica vizuala.
Odata ajuns la Sala Palatului am constatat ca erau deosebit de multe masini de Politie,Jandarmerie ,masini de la firme private de securitate nu este cazul sa dau nume ca nu fac publicitate ,la intrarea in Sala Palatului erau adunate persoane care intrau cam la 15-25 de minute distanta din ce am inteles de la cei din staful Coca-Cola ,pentru a nu se crea o aglomeratie in sala de la parter,un lucru bun daca privesti din punctul lor de vedere insa daca stai inchis in ''tarc'' pentru a putea intra mi-e imi pare lipsa de organizare sa nu zic de respect pentru cei care au dorit sa vada acest trofeu.
La intrarea propiu zisa se verifica sms-ul primit si se putea intra ,pe ambele parti erau mese pe care cei din stafful Coca-Cola ofereau sticle  de suc din gama renumitului brand de bauturi racoritoare,un zgomot facut de cei care incercau cu ajutorul unor microfoane sa mentina o atmosfera de stadion as zice,partea proasta era ca tocmai acestia faceau ca formatia africana  sa nu mai fie auzita  de catre cei care doreau intradevar sa asculte ritmurile africane ,ce m-a amuzat a fost faptul ca trei dansatoare desi aveau costume specifice africane ,ele dansau in pantofi cu toc.
In zona din stanga de la intrare era amenajat un patrat ce imita terenul de fotbal si unde organizatori indemnau pe toata lumea sa intre si sa paseze incontinuu pana la incheierea zilei de vizitare a trofeului ,pentru a stabili un nou record la pase .
Acest lucru nu l-am inteles si din cate stiu eu nu cred ca exista asa ceva ,probabil o inventie a celor de la Coca-Cola ,cineva spunea sau mai bine spus urla in microfon ca este si un reprezentant al Cartii  Recordurilor,fapt care nu prea interesa pe nimeni din cate am observat.
Odata intrat nu aveai cum sa nu observi o uriasa mascota a turneului final din acest an,din Africa ea era amabila cu toata lumea si cred ca nu a trecut neobservata de nimeni si chiar nu avea cum avea cam doi metri ,multi vroiau sa faca poza cu ''leul'' desi poate putini stiu de fapt ca este un leopard pe nume Zakumi este un leopard cu par verde prezentat pe 22 Septembrie, 2008. Numele lui vine din "ZA" care este codul ISO 3166-1 alpha-2, iar "kumi" care inseamna zece in multe limbi africane. Ziua lui Zakumi coincide cu ziua cunoscuta ca si Ziua Adolescentilor. Galbenul si verdele inseamna culorile din costumul Africii de Sud, care pot fi de asemenea vazute la costumurile lor.
Motto-ul oficial este : "Jocul lui Zakumi este fair-play.", care s-a vazut in digitala reclama din Cupa Confederatiilor 2009 si care v-a mai aparea si in Cupa Mondiala 2010 .
In zona garderobei a fost amenajată o "sală a fotbalului" în care doritorii puteau să-şi măsoare forţa şutului, să joace fusbal, fotbal virtual sau să tragă şuturi la o poartă în care se află un portar profesionist ,dar care nu prea putea apara toate suturile pentru ca se suta din mai multe puncte, de cei care doreau sa traga la poarta acesta nu reusea sa respinga toate suturile ,si totusi s-a descurcat destul de bine ,in acest spatiu amenajat erau persoane de toate vârstele care incercau sa joace cam tot ce se oferea de catre organizatori cel mai mult mie mi-a placut fotbalul virtual ,un fel de Fifa 10 ,doar ca aveai o casca cu ochelari si un dispozitiv ce se atasa pe incaltaminte dupa care trageai la poarta era o senzatie destul de reala ,parca chiar erai pe acel teren de fotbal,dupa toate aceste prezentari sa zic asa se mergea la etaj pentru vizionarea unui film de 10 minute in format 3D,care de fapt au fost 8,si a continut doar cateva secvente sau cadre in micare in format 3D,realizat de FIFA în colaborare cu firma Coca Cola, şi conţine imagini de la diferite ediţii ale Cupei Mondiale realizat, printre care golul argentinianului Diego Armando Maradona din sferturile de finală ale Cupei Mondiale din 1986, împotriva naţionalei Angliei, reuşita lui Zinedine Zidane din finala turneului final din 1998 sau golul brazilianului Ronaldo din ultimul act al competiţiei din 2002. Singurele imagini 3D sunt cele de la finala Cupei Mondiale desfăşurată în Germania, dintre Italia şi Franţa, precum şi bucuria unor copii din Africa în momentul în care văd goluri la televizor.
Inaintea intrari la acest scurtmetraj despre cupa mondiala si-au facut aparitia si jucatori echipei Dinamo 2,impreuna cu cei doi antrenori si anume Ionel Augustin si Costel Orac.
Cei doi antrenori pe care in trecut i-am vazut in multe meciuri pe stadionul Dinamo,cand inca mai aveau ce arata pe terenul de joc .
Dupa vizionarea filmului se ajungea si la trofeul Cupei Mondiale ,care era expus pe acelasi etaj ,se facea poza alaturi de trofeu ,dupa care erai indrumat sa mergi spre iesire.
Fiecare persoană care se poza alături de trofeu primea gratuit, o fotografie alaturi de trofeu , în format 9x13 centimetri, precum şi o sticlă de suc, cam asta a fost la Sala Palatului la cea ce organizatori au numit Trophy Tour Coca-Cola .
Multumesc Coca-Cola, pentru ocazia de a revedea Cupa Mondiala, la un interval destul de scurt ,la cat mai multe astfel de manifestari si sa speram ca in vara vom urmari un campionat mondial ,plin de meciuri spectaculoase din toate punctele de vedere iar daca fotbalul datorita popularitati sale este denumit regele sporturilor ,anul acesta mascota mondialului va fi totusi un leopard .
Bucuresti  este cea de-a 75-a escala a turului trofeului Cupei Mondiale, trofeul a plecat spre Atena (Grecia), cu avionul personalizat pentru acest turneu mondial.